NIMIC OOPS IN PRESA DOI ACADEMICIENI FAC AFACERI IN WC-URI

Doi academicieni fac afaceri in WC-uri
Capital - 22 martie 2001

Dupa ce a facut cariera In Occident, publicitatea in toalete a fost importata si In Romania. Initiativa Dupa ce a facut cariera In Occident, publicitatea in toalete a fost importata si In Romania. Initiativa apartine firmei OOPS Media, o agentie de publidtate infiintata de Mircea Toma, jurnalist la urma cu vreo doi ani. Mircea Toma isi aminteste ,,Eram la Budapesta si beam bere. Mergand la toaleta, am vazut panourile publicitare. Dupa cateva beri si vederi repetitive ale respectivelor afise toaleta, am vazut panourile publicitare. Dupa cateva beri si vederi repetitive ale respectivelor afise ne-am gandit de ce sa nu existe si in Romania un astfel de suport publicitar" Brainstorming-ul pentru infiintarea agentiei a durat pana la situl anului trecut. OOPS Media s-a constituit ca o firma de publicitate indoor, specializata In exploatarea potentialului publicitar at toaletelor barurilor, pub-urilor, restaurantelor si discotecilor. Pana in prezent, au fost instalate in 50 de localuri din Bucuresti aproximativ 300 de panouri format standard A3, cu o rama din aluminiu. De ocamdata se pot admira doar afise autopromotionale cu mesajul: "Give piss a chance". Localurile alese fac parte din ca tegoria celor frecventate de un public cu varste cuprinse intre 15 - 55 de ani, Cu un nivel al veniturilor mediu sau superior. In alegerea spatiilor de publicitate, pe langa clentela cei doi asociati au mai tinut cont de popularitatea localului si, mai ales, de calitatea toaletelor. Au existat chiar cazuri in care pa troni de localuri au cerut o amanare a instalarii panourilor OOPS Media pana la renovarea toaletelor. Vox Maris a fost localul cu care s-a inaugurat afacerea. Acum, pe lista agentiei figureaza Club A, Laptaria Enache, Time Out, Smart's, Planter's Union Jack, Green Hours, Fire, Papri ka, Swing House, Barfly, Hard Rock Café, Il Calcio, Salsa, Dolce Vita, White Horse, Yellow Club, Hollywood Bistro, Maxx Disco, Cafeneaua acto rilor, Dubliner - Irish pub, Sailors, Trocadero, Tex-Mex, Jos palaria 80 Pub, La Capriciosa. "Am mers din aproape in aproape. Mai intai am incercat in localurile unde eram cienti fideli, apoi acolo unde eram in relatii bune cu patronii Am discutat si cu patroni pe care nu-i cunosteam si pe care doream sa-i convingem de potentialul afacerii. Increderea este baza oricarei afaceri si de aceea am ales aceasta cale de a aborda patronii localurilor", explica Mircea Toma.

Actionarii vor sa-si extinda afacerea in tara

Cu fiecare patron de local exista intelegeri diferite privind instalarea panourilor publicitare. Aceste intelegeri se refera la forme de compen sare. Una dintre acestea este impar tirea beneficiului. Alta este mai inge nioasa OOPS Media realizeaza prin eforturi proprii caryi postale cu fo tografia localului in care sunt instalati suporti publicitari. Prin intelegerea pe care agentia de publicitate o are cu tipografia si datorita numarului mare de carti postale comandate, fir ma iese mai ieftin. Iar patronul localului este si el multumit. Primeste spre difuzare cartile postale, deci isi face publicitate, si economiseste banii pe care i-ar fi cheltuit daca ar fi apelat direct la tipografie. Inainte de a contacta potentiali clienti, intreprinzatorii au asteptat sa ajunga la un numar destul de mare de panouri distribuite In suficiente lo caluri, pentru a atrage o gama cat mai larga de firme interesate de publicitate in toalete. ,,Am inceput afa cerea instaland panouri. Si asa ne-am gandit ca vom atrage si clientii. Vari anta asta s-a dovedit Intr-adevar buna Afisul nostru a fost vazut in multe locuri si a devenit popular. In plus, s-a creat impresia ca panourile OOPS Media sunt peste tot", spune Stan Constantin. Pentnu ca afacerea este inca foarte noua nu s-a incheiat nici un contract. Dar cei doi asociati discuta serios si cu alte agentii de publicitate si direct cu beneflciari doi asociati discuta serios si cu alte agentii de publicitate si direct cu beneflciari

Cu exceptia - -evident- - a produselor alimentare, se poate imagina o campanie pe panouri publicitare In toalete pentru orice produs. Totusi, cele mai eficiente actiuni publicitare sunt cele pentru prezervative, tigari, bauturi, textile, lenjerie, telefoane publicitare sunt cele pentru prezervative, tigari, bauturi, textile, lenjerie, telefoane mobile, casete audio/video, produse cosmetice. Pentru ca impactul mesajului sa asezat panoul avand in minte cea mai buna pozitie a plutonului de executie fata de condamnat, astfel incat persoana care foloseste toaleta sa nu poata sa nu observe reclama. spatiile publicitare se afla la nivelul achilor in pozitia de lu cru", explica Mircea Toma. Pe langa particularitatile de constructie si ame najare ale toaletei, s-au luat in calcul si diferentele dintre sexe. Daca exista oglinzi pe pereti afisul se poate pune ori langa, ori pe peretele din fata oglinzii. S-a dovedit ca aceasta ultima varianta este mai eficienta persoana fiind obligata de reflexia panoului sa se intoarca sa vada mai bine mesajul. Marele avantaj al panourilor publicitare in toalete este posibilitatea sustinerii mesajului vizual cu text. Expunerea la reclama este maxima: pentru cateva minute, persoana este izolata intr-un spatiu liber de oricare alti stimuli vizuali. Pe aceste considerente si avand in vedere pretul inchirierii unui panou, raportul pret/expunere la mesajul publicitar este favorabil afiselor din toalete. Viitorul pare promitator pentru cei de la OOPS Media. "Speram sa cucerim Bucurestiul in sase luni. Iar in viitor, ne gandim sa ne extindem si mai mult. Mai sunt locuri in Europa unde nu se practica acest tip de publi citate", spune Mircea Toma. Si parte nerul sau este la fel de optimist. "Vrem sa ne extindem in toata tara. Cred ca orasele mari le vom putea acoperi. Pentru celelalte localitati ne gandim sa intram in parteneriate cu alte firme sau agentii de publicitate din locurile respective. Castigam si noi, castiga si ei", este de parere Stan Constantin.

Acasa | Despre noi | Campanii | Locatii | Contact Copyright © OOPS Media. | by amorphys